Łódź ponownie stanie się stolicą polskiej muzyki za sprawą nadchodzącego festiwalu Great September, który odbędzie się w dniach 12-14 września. Wydarzenie to, poza bogatym programem koncertowym, oferuje również szeroką gamę paneli dyskusyjnych, spotkań z artystami oraz prezentacji case study, które mają na celu przybliżenie uczestnikom mechanizmów funkcjonowania polskiej branży muzycznej.
Great September Showcase Festival & Conference to znacznie więcej niż tylko seria koncertów. To unikalna okazja do zagłębienia się w różnorodne aspekty rynku muzycznego. Jak zaznacza Artur Rojek, dyrektor artystyczny festiwalu, celem wydarzenia jest ukazanie różnorodności i bogactwa polskiej sceny muzycznej poprzez interakcję z jej twórcami oraz inspirujące dyskusje na temat najnowszych trendów i zjawisk.
Jednym z głównych elementów konferencyjnych festiwalu są sesje Great Story oraz Great Talks. W ramach Great Story uczestnicy będą mieli okazję posłuchać fascynujących historii sukcesów i wyzwań, z jakimi musieli zmierzyć się artyści oraz profesjonaliści z branży muzycznej. W tym roku Brodka, znana wokalistka i kompozytorka, podzieli się swoimi doświadczeniami związanych z produkcją teledysków i fascynacją sztukami wizualnymi.
Great Talks to seria paneli dyskusyjnych, które zgromadzą wybitnych gości z branży medialnej i muzycznej. Szczególnie interesująco zapowiada się panel „Muzyka w mediach: czy wszystko gra?”, organizowany we współpracy z radiową Trójką. Dyskusja będzie dotyczyć roli mediów w kształtowaniu polskiego rynku muzycznego oraz wpływu tradycyjnych mediów i platform społecznościowych na promocję muzyki. Wśród panelistów znajdą się m.in. Aleksandra Charzewska z K MAG, Piotr Witwicki z Interii, Ola Budka z Radia 357 oraz Jarek Szubrycht z Gazety Wyborczej, a całość poprowadzi Agnieszka Szydłowska.
Festiwal Great September to również szansa na uczestnictwo w licznych koncertach zarówno uznanych artystów, jak i obiecujących debiutantów. W tegorocznym programie znalazły się występy m.in. Edyty Bartosiewicz, Korteza, Otsochodzi, Kwiatu Jabłoni, Liroya, Piernikowskiego, Coals oraz wielu innych artystów.
Organizatorzy festiwalu – Miasto Łódź, Fundacja Independent i Łódzkie Centrum Wydarzeń – zaplanowali wydarzenie w taki sposób, aby w pełni wykorzystać miejską przestrzeń. Koncerty, panele i spotkania odbywać się będą w popularnych klubach, klimatycznych lokalach oraz na ulicach miasta, z główną sceną umiejscowioną w Pasażu Schillera.
Karnety na festiwal dostępne są w sprzedaży za pośrednictwem eBilet i Eventim, a ich posiadacze zyskają dostęp do wszystkich koncertów oraz części konferencyjnej festiwalu. To niepowtarzalna okazja, by zanurzyć się w świecie muzyki i zrozumieć, jak funkcjonuje polska branża muzyczna od kuchni.