Tommy Cash w Warszawie: estetyczna prowokacja i rave’owy trans w Stodole

Jeśli szukacie artysty, który łamie konwencje, balansuje na granicy sztuki współczesnej i muzycznego absurdu, a przy tym tworzy widowiska, które trudno wyrzucić z głowy – Tommy Cash powraca do Polski. Już 21 października 2025 roku zawita do warszawskiego Klubu Stodoła, by zaprezentować swoją najnowszą twórczość oraz zaserwować to, co w jego karierze najlepsze: intensywny, dziwaczny i hipnotyzujący performance, którego nie da się pomylić z niczym innym.

TOMM¥ €A$H: artysta totalny

Niech Was nie zmyli etykieta rapera. Tommy Cash to artysta multidyscyplinarny, który równie pewnie czuje się w świecie muzyki, co mody czy sztuk wizualnych. Pochodzący z Tallinna Estończyk (naprawdę nazywa się Tomas Tammemets) od lat konsekwentnie rozwija swoje charakterystyczne, złożone uniwersum, w którym ironia sąsiaduje z brutalną szczerością, a kicz z wyrafinowaną formą.

Jego teledyski to surrealistyczne kolaże i memiczne opowieści, które osiągają milionowe wyświetlenia, a przy tym komentują współczesną kulturę z dystansem i inteligencją. Tommy nie boi się prowokować, ale zawsze robi to z wyczuciem, które świadczy o głębokim zrozumieniu narzędzi popkultury.

Muzyka, która przekracza granice

W jego twórczości słychać echa trapu, rave’u, pop-rapu i eksperymentalnego hip-hopu. Zaczynał w 2014 roku od EP-ki „C.R.E.A.M.”, ale to dopiero kolejne projekty przyniosły mu szerszy rozgłos. Przełomowym momentem był singiel „Winaloto” z 2016 roku, który rozsadził bańkę lokalności i otworzył drzwi do międzynarodowej kariery.

Album „¥€$” z 2018 roku to już pełnoprawny manifest artystyczny – zawiera m.in. utwory „Black Jeans, White T-Shirt”, „Cool 3D World” czy „Dostoyevsky”. To na tym krążku pojawia się również legendarny już „Mona Lisa”, stworzony we współpracy z Rickiem Owensem – projektantem, z którym Tommy współpracował również przy projektach modowych.

Rok 2021 przyniósł EP-kę „Moneysutra”, gdzie pojawiają się takie nazwiska jak Diplo, $uicideboy$, BONES czy Riff Raff. Wśród pięciu utworów wyróżnia się absurdalno-groteskowy „Zuccenberg” – przykład idealny na to, jak Tommy miesza świat korporacyjnych ikon z undergroundową energią.

Z Eurowizji do Warszawy

Tegoroczny udział w Eurowizji z piosenką „Espresso Macchiato” był kolejnym dowodem na to, że Tommy potrafi przemycić swoją nieoczywistą estetykę nawet w najbardziej mainstreamowym formacie. Utwór, choć żartobliwy, zyskał międzynarodowy rozgłos i sprawił, że o artyście znów zrobiło się głośno – również poza niszowym kręgiem jego stałych fanów.

Nie tylko muzyka

Cash to również ikona stylu i performer związany z topowymi markami – od Maison Margiela, przez Adidasa, po wspomnianego już Rickiego Owensa. Jego kampanie modowe nie są dodatkiem do muzycznej kariery – to osobne, pełnoprawne manifesty, które wspólnie tworzą niepowtarzalny świat estetyki Tommy’ego.

Współprace, które mówią same za siebie

Lista artystów, z którymi współpracował Tommy, jest równie eklektyczna co jego styl. Charli XCX, Diplo, Bones, Boys Noize, Quebonafide, A.G. Cook, Little Big, Joji, IC3PEAK, Kim Petras, Salvatore Ganacci, Oliver Tree, Käärijä – to tylko część jego muzycznych sojuszników. Szczególnie ciekawie dla polskiej publiczności wypada jego duet z Quebonafide w numerze „Benz-Dealer”, który pokazuje, że Tommy doskonale odnajduje się w każdym kontekście kulturowym.

Sprzedaż biletów: trzy etapy

Jeśli planujecie wziąć udział w tym niezwykłym wydarzeniu, warto być czujnym. Przedsprzedaż dla klientów Citi Handlowy rusza w czwartek, 22 maja o godzinie 10:00, a dla użytkowników Ticketmaster – tego samego dnia, ale od godziny 12:00. Sprzedaż ogólna wystartuje w piątek, 23 maja o godzinie 10:00 na stronie LiveNation.pl.

Dziękujemy, że czytasz artykuły na tuPozytywnie.pl 🙂 Bądź zawsze na bieżąco i obserwuj nas na Facebooku!