Gdy dowiedziałem się, iż na dzień 24 listopada b.r. BMW Polska zapowiedziała premierę nowej serii 8 nie omieszkałem telefonicznie wprosić się na takową premierę.
Szybki telefon do działu marketingu naszego bielskiego dealera, firmy BMW Sikora, gdzie po bardzo miłej rozmowie obiecane, że auto będzie do naszej dyspozycji.
I tak też się stało.
Nie ukrywam iż na takie premiery czeka się na najbardziej, a to z kilku powodów…
Seria 8 zadebiutowała 1989 r. by wzbudzić wśród ekspertów mieszane i bardzo sceptyczne odczucia, ale jak pokazał czas były nad wyrost.
Przez 10 lat seryjnej produkcji na cały świecie sprzedano ok. 30 tys. egzemplarzy co uważam za bardzo dobry wynik, gdyż samochód do najtańszych nie należał, a jego cena oscylowała w granicach 180-190 tys. marek.
Do dnia dzisiejszego samochód trzyma cenę. Szperając na jednym z portali znalazłem model 850 CSI z 1992 r., przebieg 87 tys. km za cenę ok. 60 tys. zł.
Brzmienie V 12-tki to poezja – samochód swoim wyglądem przekonuje i udowadnia iż 380 KM zapewni spooooro wrażeń.
Sobota, 24 listopada, godzina 9 rano, przekraczam próg salonu BMW Sikora gdzie po chwili w centralnej części salonu widzę lśniącą, nową ósemkę.
Podchodzi pani na dzień dobry proponując kawę. Myślę… Zaczyna się bardzo ciekawie i sympatycznie.
Po chwili na wszystkie moje pytania siedząc we wnętrzu ósemki bardzo precyzyjnie i rzeczowo odpowiadają konsultanci, pokazując obrazowo każdy jej szczegół.
Niebieska ósemka prezentuje się bardzo elegancko – potężne 20 calowe czarne alufelgi podkreślają sportowy charakter Monachijczyka, a w środku ekskluzywnego coupe króluje biała skóra.
Nowy design deski rozdzielczej robi wrażenie. Czytelna i nieskomplikowana obsługa ciekłokrystalicznego wyświetlacza w języku polskim jest bezproblemowa, wszystkie przełączniki i przyciski są tam gdzie być powinny, a gałka od automatycznej skrzyni biegów w kształcie kryształu jest po prostu piękna.
Na dzień dobry do dyspozycji mamy jedną wersję nadwoziową,dwu drzwiowe ale czteromiejscowe coupe lecz docelowo będzie jeszcze wersja cabrio i GT.
Mamy dwie wersje silnikowe – benzynowe V 8 o poj. 4,4 l i mocy 530 KM oraz 6-cio cylindrowego diesla 3.0 o mocy 320 KM i obie oferowane są z napędem na cztery koła w systemie xDrive.
Od 476 000 pln zaczynamy konfigurację ósemki z silnikiem diesla by za wersję benzynową zapłacić od 589 500 pln.
Na koniec wypada życzyć, by nowe BMW serii 8 dorównało wynikom sprzedażowym swej poprzedniczce, a ma na to naprawdę duże szanse.